تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تیم آکروباتیک شوالیه‌های نیروی هوایی روسیه برای حضور در نمایشگاه هوایی کیش ۲۰۱۶ (KISH 2016) عازم ایران شدند. 
 
این تیم، متشکل از  4 فروند جنگنده سوخو ۲۷ ارتش روسیه است و قرار است که در طول حضور در جزیره کیش، ۲ برنامه نمایش هوایی داشته باشند. 
 
غیر از شوالیه‌های روسیه، تعدادی از جنگنده‌های ایرانی نیز به همراه تیم آکروباتیک بالتیک بیز نیز به اجرای نمایش هوایی در آسمان محل برگزاری نمایشگاه هوایی کیش، خواهند پرداخت. 
 


تیم هوایی زنبورهای بالتیک، شامل ۶ فروند هواپیمای جت L-39 است که قرار است که چندین دوره نمایش هوایی با انجام پروازهای شگفت‌انگیز و جذاب، برای بازدید کنندگان از نمایشگاه هوایی کیش برگزار کنند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 26 آبان 1395 ] [ 13:20 ] [ رضا ]

نشریه «دیپلمات» در گزارشی به بررسی سفر وزیر دفاع چین به ایران و دیدار با «حسین دهقان» همتای ایرانی خود که روزهای گذشته صورت گرفت پرداخت و نوشت: وزرای دفاع ایران و چین دوشنبه هفته جاری توافقنامه همکاری‌های نظامی در حوزه‌هایی چون آموزش و عملیات ضد تروریستی را  منعقد کرده و از برگزاری رزمایش نظامی مشترک در آینده نزدیک خبر دادند.

 

ارسال 150 جنگنده «جی-10» به ایران در گروی رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 آبان 1395 ] [ 13:19 ] [ رضا ]

بر اساس یک تقسیم بندی کلاسیک، رادارهای تصویرگر را می توان به دو دسته بزرگ یعنی رادارهای آرایه – حقیقی (RAR) و رادارهای آرایه – ترکیبی (SAR) تقسیم بندی کرد که هر کدام ویژگی ها و اهمیت خاص خود را دارند.

طی سالهای اخیر رادارهای روزنه مصنوعی یا همان سار Synthetic Aperture Radar توسعه چشمگیری در دنیا پیدا کرده و به نوعی از رادارها اطلاق می‌ شود که برای امور نقشه‌ برداری و تصویربرداری از سطح زمین به کار می‌ رود. معمولا این فن‌آوری در هواپیماهای شناسایی با اهداف نظامی و غیرنظامی کاربرد دارد.

امواج رادیویی این رادار در دفعات بالا با سرعتی زیاد به سطح مورد نظر تابیده شده و پس از بازگشت تصویری دو بعدی از سطح مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربرد اصلی این فن‌آوری در امور نظامی و تهیه نقشه از مناطق مختلف است به گونه‌ای که در جدیدترین مدل‌های موجود SAR قابلیت تهیه تصاویری با قدرت تفکیک ۱۰ سانتی‌ متر وجود دارد.
 
رونمایی از اولین «رادار SAR» برای پهپادها و جنگنده‌های ایرانی/ حالا می‌توان ردپای دشمن را در کویر شناسایی کرد +عکس

برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 آبان 1395 ] [ 13:17 ] [ رضا ]

  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت خبرنگار رسانه ملی در حلب پیامی را صادر کرد.

 

امیر پوردستان شهادت خبرنگار رسانه ملی را تبریک و تسلیت گفت


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 آبان 1395 ] [ 13:16 ] [ رضا ]

افسران -  رهبر معظم: سفارش من به جوانها این است که با چشم باز نگاه کنید هر حرفی را از هر گوینده‌ای نپذیرید. حرف امام را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه می گفت.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 26 آبان 1395 ] [ 13:16 ] [ رضا ]
 ترامپ شکر زیادی خورده است
شهیدان موشکی قدرت بازدارندگی کشور را افزایش دادند/ ترامپ در دوران تبلیغات حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زد
 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: 
 آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفای بزرگتر از دهانش میزد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین می کردم و چنان می کردم! شکر زیادی خورده است.
  بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان نیروی دریایی‌ات بپرس که ملوانانش در زمان دستگیری روی قایق‌ها چه کار کردند؟
  تهدید ایران در تنگه هرمز تنها یک شوخی است.
 در سال‌های گذشته ایران در حلب برای سوریه صنعت موشکی ایجاد و موشک تولید کرد که در جنگ ٣٣ روزه علیه اسرائیل به کار رفت.
  ملت شاید نداند در پنج سال گذشته کارهای بسیار عظیمی در شمال غرب کشور انجام شده و شاهد درگیری با دشمنان بوده‌ایم.

برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 26 آبان 1395 ] [ 13:15 ] [ رضا ]

بعد از جنگ، ايران به آزمايش موشک هايی با سوخت مايع روی آورد و از جمله موشک SCUD-B كه به وسيله مهندسی معكوس ساخته شده بود. نمونه بومی موشک اسكاد-بی به نام شهاب-1 شناخته می شد كه دوباره طراحی و ساخته شده بود.

سایه شهاب1 بر سر گنبدآهنین/ وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های ایرانی+ تصاویر


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 آبان 1395 ] [ 13:15 ] [ رضا ]

با فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم سرزمین های اشغالی باقی نخواهند.

 

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 26 آبان 1395 ] [ 13:14 ] [ رضا ]

خصوصیات موشک بالستیک شهاب 3

 

شهاب ۳ یک موشک‌ بالیستیک میان‌برد سوخت مایع تولید ایران است که بر اساس موشک نودونگ طراحی شده‌است. طراحی این موشک به پروژهٔ مشترک موشک‌های بالیستیک ایران و کره شمالی در دهه ۱۹۸۰ باز می‌گردد که موشک دوربرد نودونگ در جریان آن تولید شد. نخستین آزمایش نودونگ که بر اساس طرح کلی خانواده موشک‌های روسی اس‌اس-۱ اسکاد تولید شده بود در دهه ۱۹۹۰ به طور مشترک توسط دو کشور ایران و کره شمالی انجام شد. اما پس از آن این همکاری به پایان رسید و ایران موشک شهاب ۳ را بر اساس نمونه‌های آزمایشی نودونگ-۱ که در سال ۱۹۹۳ دریافت کرده بود طراحی کرد. تمرکز اصلی تحقیقات کره‌ای‌ها در نودونگ و تفاوت اصلی آن با اسکاد ساخت موتوری بزرگ‌تر و پرقدرت‌تر از موتور موشک‌های اسکاد بوده که بتواند قدرت پیشرانه بیشتری را تولید کند. اولین نسخه شهاب۳ در تابستان سال ۲۰۰۳ وارد خدمت رسمی در نیروهای مسلح ایران شد. برد این موشک با کلاهک۱۲۰۰ کیلویی تا ۱۳۰۰ کیلومتر، با کلاهک ۱ تنی تا ۱۵۰۰ کیلومتر و با کلاهک ۸۰۰ کیلویی تا۱۷۰ کیلومتر اعلام شده‌است.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:55 ] [ رضا ]

نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

 

نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

عراق در زمان صدام حسین یکی از بزرگترین نیروهای هوایی جهان را داشت به صورتی که زمانی که به کویت حمله کرد با حدود ۵۵۰ جنگنده هفتمین نیروی هوایی بزرگ جهان بود. با سقوط حکومت صدام از نیروی هوایی قبلی هیچ چیزی باقی نماند و یا اگر هم باقی ماند دیگر عملیاتی نشد . دولت جدید عراق که با مشکل گروه های تروریستی در داخل سرکار داشت دست کم تا زمانی که آمریکایی ها بودند مشکلی نداشت زیرا این گروه ها به سرعت سرکوب میشدند ولی با خروج آمریکا در سال ۲۰۱۰ مشکلات آغاز شد و حتی در نهایت با از دست رفتن ۴۰ درصد کشور از میانه سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گروه تروریستی تکفیری داعش مشکلات بیش تر نیز شد.

 


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:52 ] [ رضا ]

معرفی زیردریایی کلاس فاتح ایران

 

معرفی زیردریایی کلاس فاتح ایران

 

زیردریایی کلاس فاتح (به انگلیسی: Fateh-class submarine) یک کلاس از زیردریایی است.

زیرسطحی 527 تنی فاتح به عنوان یک زیردریایی نیمه سنگین تلقی شده و تناژ آن در زیرسطح 593 تن است. این زیردریایی از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از غدیر بوده و توانایی حرکت در عمق 200 متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز 250 متر است. فاتح توان دریانوردی به مدت 35 روز را دارد که از این نظر نیز بهبود چشمگیری نسب به زیردریایی غدیر مشاهده می شود. سرعت سطحی فاتح 11 نات(20.35 کیلومتر بر ساعت) و در حالت غوطه ور 14 نات(25.9 کیلومتر بر ساعت) است. این زیردریایی توانایی حمل موشک های زیرسطحی، موشک های دوش پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آنها به نقاط مورد نظر را نیز دارد.

فاتح دارای 4 مقر پرتاب اژدرهای کالیبر 533 میلیمتری بوده و توانایی حمل 8 مین دریایی را نیز دارد و همچنین دارای دو اژدر رزرو است.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:50 ] [ رضا ]

آیا اسرائیل جرات حمله به جنگنده‌های ایرانی را دارد؟

 

آیا اسرائیل جرات حمله به جنگنده‌های ایرانی را دارد؟

 

جنگ روانی رسانه‌های وابسته به اسرائیل در شکل‌ها و موارد مختلف مطرح شده و آنها هر روز با بهانه‌ای جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کنند.
ادعاهای مطرح شده رسانه‌های وابسته به اسرائیل به قدری متنوع و گسترده است که از دل مطالب عنوان شده سناریوی “ایران هراسی” و جنگ روانی ضد کشورمان خارج می‌شود. اخیرا  “دبکا فایل” ادعایی ضد ایرانی را مطرح کرده که قابل تامل است و ارتباط به جنگنده‌های ایرانی دارد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:48 ] [ رضا ]

معرفی موشک ضد زره دهلاویه (کورنت ایرانی)

 

معرفی موشک ضد زره دهلاویه (کورنت ایرانی)

 

موشک دهلاویه موشک ضد زره ساخت ایران است که ارتقاء یافته موشک ضد زره کورنت می باشد. موشک دهلاویه 22/7 کیلوگرم وزن دارد و سرجنگی 2 مرحله ای آن به وزن 6/8 کیلوگرم است، حداقل برد عملیاتی این سلاح صحنه درگیری 100 و حداکثر بردش 5500 متر است.

موشک ضد زره دهلاویه برای رسیدن به حداکثر برد به 22 ثانیه زمان نیاز دارد. سرجنگی آن توان نفوذی برابر با 1200میلی‌متر یا 1/2 سانتیمتر در زره را دارد. توانایی موشک کورنت در درگیری‌های عراق علیه تانک‌های آمریکایی آبرامز اثبات شد پس دهلاویه هم موفق خواهد بود.

توان آتش یا شلیک این موشک دهلاویه 2 تا 3 بار در دقیقه است و با سیستم دید در شب تا شعاع 3500 متری را رصد کرده و مورد اصابت قرار می‌دهد. وزن لانچر یا پرتابگر این موشک 26 کیلوگرم است و قابل حمل توسط خدمه می‌باشد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:47 ] [ رضا ]
شوراری فنی علمی ترکیه، سلاح الکترومغناطیسی”اساپان” را در نمایشگاه “های تچ پورت ۲۰۱۶” استانبول به نمایش گذاشت.
 
رونمایی از سلاح الکترو مغناطیسی ترکیه+عکس 
 
 
 

در این نمونه نیزمانند سایر سلاحها، به عنوان یک عنصر اصلی “اساپان” به کمک پالسهای مغناطیسی با سرعتی بیشتر ازسرعت صوت شلیک میشود.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:46 ] [ رضا ]

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت اقتصادی توسعه سواحل مکران اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برای توسعه سواحل مکران مصوبات و چشم انداز خوبی در نظر گرفته شده است که ان شاالله با وارد شدن دولت در این عرصه همه طرح ها جنبه اقدام و عمل پیدا کند و ما شاهد پیشرفت در این منطقه باشیم.

 

 

 

وی افزود: پیشرفت در این منطقه توسعه دریامحور کشور را در پی خواهد داشت و دریا نیز یکی از مولفه‌های پر قدرت توسعه و آبادانی کشور است که مقام معظم رهبری فرمودند باید از آن استفاده کنیم.

امیر سیاری همچنین از برگزای چندین رزمایش تخصصی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: رزمایش تفنگداران دریایی به طور ویژه برگزار می‌شود.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:45 ] [ رضا ]
این رزمایش که دهها ناوشکن و کشتی های جنگی کره جنوبی در آن شرکت دارند تا روز سه شنبه آینده ادامه خواهد داشت.
 
 
کره جنوبی اعلام کرده است که هدف از انجام رزمایش مذکور که در دریای شرقی برگزار می شود، مقابله با پرتاب های موشکی کره شمالی بویژه موشک ها بالستیک این کشور است.
 

برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:44 ] [ رضا ]

سال ۹۴ در حالی به پایان رسیده است که دستاوردهای دفاعی متخصصان و رزمندگان نیروهای مسلح کشورمان، بیش از سالهای گذشته در معرض دید و قضاوت مردم کشورمان و افکار عمومی جهان قرار گرفتند و خوشبختانه با تدابیر فرمانده معظم کل قوا و استراتژی های پیاده شده توسط فرماندهان، جمهوری اسلامی ایران در امنیت و آرامش کامل، وارد سال جدید می شود.

 

با توجه به این نتایج قابل تحسین، نگاهی گذرا و مرور عملکرد و اقدامات مهم نیروهای مسلح کشورمان، می تواند به آشنایی و شناخت بهتر تلاش های صورت گرفته کمک کند و در عین حال، نشان دهد، رسانه ها نیز به نوبه خود قدردان و مطلع از این فعالیت ها و جانفشانی ها هستند.

بر این اساس، گروه دفاع و امنیت میلیتاری نیوز تصمیم گرفت نسبت به معرفی مهمترین دستاوردها و اقدامات صورت گرفته توسط سه رکن مهم نیروهای مسلح کشورمان در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی یعنی سپاه پاسداران، ارتش و وزارت دفاع، در سه مطلب جداگانه اقدام کند. ذکر این نکته نیز ضروری است که ممکن است برخی تولیدات و تجهیزات رونمایی شده، به دلیل مختلف در این گزارشات ذکر نشده باشند اما در نهایت، هدف از این مطالب، مروری گزیده و کوتاه بر ارتقاء توان دفاعی کشورمان طی سال ۹۴ بوده است.

چهارمین قدرت موشکهای زیرزمینی جهان «عسلویه ایرانی» را معنا کرد


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:40 ] [ رضا ]


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:39 ] [ رضا ]

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء(ص) ، هوایی ، دریایی و سازمان های تابعه از بین جوانان(پسر) مؤمن، متعهد و علاقمند به حرفه نظامی ، دانشجو می‌پذیرد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:38 ] [ رضا ]

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

محسن خزائی خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در منطقه عملیاتی حلب سوریه به شهادت رسید.

محسن خزائی خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در منطقه عملیاتی حلب سوریه به شهادت رسید.شهید خزایی در اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید.

همچنین تامر صندوق تصویربردار خبرگزاری صدا و سیما هم از ناحیه کتف زخمی شده و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

گروه خبری خبرگزاری صدا و سیما به همراه سایر رسانه ها برای پوشش آخرین وضع میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب حضور داشت که تروریست ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:38 ] [ رضا ]

دیوان اشعار شیخ بهایی , شاعران ایرانی

 

اشعار زییا و خواندنی شیخ بهایی

بهاء الدین محمد عاملی مشهور به شیخ بهایی از دانشمندان بنام عهد شاه عباس صفوی است. وی در سال ۹۵۳ هجری قمری در بعلبک متولد شد. در ۱۳ سالگی همراه پدرش به ایران مهاجرت کرد. از آثار او می‌توان به کشکول، دیوان غزلیات، جامع عباسی (در فقه)، خلاصةالحساب، تشریح الافلاک و دو مثنوی معروف " نان و حلوا" و "شیر و شکر" اشاره کرد. وی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان دار فانی را وداع گفت. جنازهٔ او را به مشهد انتقال دادند و در مسجد گوهرشاد دفن کردند.

آتش به جانم افکند، شوق لقای دلدار

از دست رفت صبرم، ای ناقه! پای بردار

ای ساربان، ! خدا را؛ پیوسته متصل ساز

ایوار را به شبگیر، شبگیر را به ایوار

در کیش عشقبازان، راحت روا نباشد

ای دیده! اشک می‌ریز، ای سینه! باش افگار

هر سنگ و خار این راه، سنجاب دان و قاقم

راه زیارت است این، نه راه گشت بازار

با زائران محرم، شرط است آنکه باشد

غسل زیارت ما، از اشک چشم خونبار

ما عاشقان مستیم، سر را ز پا ندانیم

این نکته‌ها بگیرید، بر مردمان هشیار

در راه عشق اگر سر، بر جای پا نهادیم

بر ما مگیر نکته، ما را ز دست مگذار

در فال ما نیاید جز عاشقی و مستی

در کار ما بهائی کرد استخاره صد بار


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:36 ] [ رضا ]

راهیان نور


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:35 ] [ رضا ]

پوستر روز شمار ۱۱


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:31 ] [ رضا ]

Image result for ‫کاریکاتور نظامی‬‎


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:28 ] [ رضا ]

Image result for ‫کاریکاتور نظامی‬‎


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:27 ] [ رضا ]

Image result for ‫کاریکاتور نظامی‬‎


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:25 ] [ رضا ]

شرکت معروف کلاشنیکوف روسیه از چند محصول جدید ساخته شده توسط این شرکت در نمایشگاه نظامی ۲۰۱۶ مسکو رونمایی کرد . که از مهم ترین این اسلحه ها می توان به مسلسل RPK-16  و همچنین تفنگ های تهاجمی AK-12 و AK-15 ، تک تیرانداز نیمه اتوماتیک SVK و تک تیرانداز گلنگدنی VSV 338 اشاره کرد .

RPK-16

مسلسل RPK-16 یک اسلحه ی بسیار مناسب برای نیروهای ویژه روسی است تا جایی که می توان گفت این اسلحه به طور خاص برای گروه ضد تروریستی Spetsnaz روسیه طراحی شده است .


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:16 ] [ رضا ]

پهپادها یا هواپیماهای بی‌سرنشین به رغم مخالفت‌ها از مهمترین وسایل تامین امنیت در آینده خواهند بود.

روزنامه آلمانی ‘بیلد آم زونتاگ’ اعلام کرده است که سیستم دفاع ضدپهپادی شرکت مخابراتی دویچه تله‌کوم در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

دویچه تله‌کوم با تایید این خبر اعلام کرده که درنظردارد این فناوری را در اختیار نهادهای دولتی و شرکت‌ها قرار دهد تا به این ترتیب امنیت فرودگاه‌ها، استادیوم‌های ورزشی و برنامه‌ها و مناسبت های عمومی افزایش یابد.

 


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:13 ] [ رضا ]

سردار «علی فضلی» فرمانده قرارگاه مرکزی امام هادی (ع) و جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات خصمانه عربستان سعودی مبنی بر تطمیع برخی گروه‌های معاند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برخی از گروهک‌های تروریستی که در گذشته تسلیم فرزندان انقلاب شده بودند، امروز به تحریک عربستان سعودی دوباره مشغول فعالیت شده‌اند.

وی افزود: این افراد که فکر می‌کردند می‌توانند در داخل کشور غلطی بکنند و با نیروهای زبده و با تجربه‌ خود نیز به میدان آمده بودند، همچون گذشته در برابر رزمندگان اسلام زمین‌گیر شدند.

سردار فضلی با بیان اینکه حمله عربستان به یمن بخشی از سناریوی پنهان آل سعود را آشکار کرد، افزود: عربستان سعودی بعد از حوادث مکه و منا که امت اسلامی و مردم شریف ما را متاثر کردند و همچنین با مانع‌تراشی که امسال در خصوص تشرف زائران ایرانی برای انجام فریضه حج انجام دادند، کم کم چهره واقعی خود را نمایان کرده و آشکارا به میدان آمدند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آل سعود اگر در گذشته در نهان، اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی انجام می‌داد، امروز آشکارا به میدان آمده و گروه‌های مفلوک، ضعیف و از هم پاشیده‌ای چون گروهک دموکرات را که در یک مقطع زمانی با ما درگیری داشتند و شکست خورده و تسلیم شده بودند، را دوباره احیا کردند، تا از این طریق بستر را برای ایجاد ناامنی، رعب و وحشت و گرفتن تلفات از ما آماده کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام هادی (ع) گفت: برخی از این افراد فریب‌خورده قصد داشتند که در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اقداماتی را انجام دهند و همچنین در شیراز دست به کارهای ضد امنیتی بزنند؛ اما خوشبختانه قبل از هر اقدامی به درک واصل شدند. به‌حمدالله دستگاه‌های اطلاعاتی و مجموعه نیروهای مسلح از هوشمندی لازم برخوردارند و دائما تحرکات دشمن را رصد می‌کنند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:11 ] [ رضا ]

موشک های مزبور در جریان برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضای چین در شهر «جوهای» در جنوب این کشور به نمایش درآمد و این کشور خاطر نشان کرده که موشک های مافوق صوتش از بهترین های جهان است.

در همین حال چین تصریح کرده است، چنانچه کشورها به دنبال تقویت نیروی دریایی خود هستند می توانند نسبت به خرید چنین موشک هایی مباردت کنند.
 
این موشک ها که «سی ام ـ ۳۰۲» نام دارد، توسط شرکت علوم و صنایع هوافضای چین ساخته شده و کارشناسان این شرکت معتقدند که کارایی و قدرت بالای آن می تواند توانایی نیروی دریایی کشور متقاضی را افزایش دهد.
 
روزنامه چاینا دیلی چین می نویسد که موشک های مذکور با برد ۲۹۰ کیلومتری خود و با سرعتی بالاتر از صوت قادر به هدف قرار دادن کشتی ها، جنگنده ها و تسلیحات روی زمین هستند.
 
«لی شیائوگی» سخنگوی شرکت علوم و صنایع هوافضای چین که زیر نظر دولت اداره می شود، می گوید: این بهترین نوع موشک مافوق صوت جهان در بازار به حساب می آید.
 
وی افزود: موشک های مافوق صوت فقط در حین پرواز با سرعتی بالاتر از صوت حرکت می کنند و آن هم در یک مقطع است، در صورتی که موشک چینی تا زمانی که برفراز هدفش می رسد سرعتی مافوق صوت دارد.
 
در حال حاضر فقط دو سامانه موشکی مافوق صوت در بازار ارایه می شود که یکی از آنها «پی ۸۰۰ اونیکس» ساخت روسیه و دیگری موشک «براهموس» ساخت هند است.
 
موشک هایی را هم در سال های ۱۹۷۰ میلادی آمریکایی ها وارد بازار کردند که از نوع «هارپون» است و ۲۸۰ کیلومتر برد دارد.
 
گزارش تارنمای «یی سی» چین حاکی است: موشک های مافوق صوت این کشور که برای فروش در بازار بین المللی طراحی و ساخته شده است می تواند یک ناوشکن دارای موشک های هدایت شونده پنج هزار تنی را منهدم کند.
 
این موشک که گفته می شود دقت آن در حین پرتاب به سوی هدف ۹۰ درصد است؛ می تواند یک کلاهک ۲۵۰ تنی را با خود حمل نماید.
 

چین موشک های پیشرفته خود از نوع مافوق صوت و کروز را در نمایشگاه «جوهای» که از اول تا ششم نوامبر امسال برگزار شد و بزرگترین نمایشگاه بین المللی هوافضای این کشور به حساب می آید، در معرض دید و فروش قرار داد و گفته است که کشورهای زیادی خواستار خرید آنها هستند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:10 ] [ رضا ]

یکی از ابهامات و شائبه هایی که درباره قدرت نیروی هوایی کشورمان مطرح می شود، قدمت و سابقه پروازی جنگنده های آن است که برخی دانسته یا ندانسته، این موضوع را دلیلی بر عدم قدرت و نداشتن توان کافی این بخش از نیروهای مسلح کشورمان تفسیر می کنند.

آیا فقط ایران از جنگنده‌های ۴۰ ساله در نیروی هوایی خود استفاده می‌کند؟ +عکس

اما پس از آنکه در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حضور هواپیمای oV-10 ساخت آمریکا در عراق منتشر شده، نگاهها به توان رزمی هواپیماهایی با عمر شناسنامه ای بالا، تاح دودی تغییر کرده است. این هواپیما که در حقیقت اوج دوران عملیاتی آن در زمان جنگ ویتنام بود برای نبرد با گروه داعش به آسمان عراق بازگشته و بر اساس اخبار رسیده، عملکرد قابل قبولی هم داشته است.

با این اوصاف، این سوال پیش می اید که آیا اصولا هواپیماهای قدیمی شانسی در فضای نبردهای امروزی دارند یا خیر؟ و آیا پرنده هایی که شاید بیش از ۴ دهه از اولین پرواز آنها می گذرد همچنان توان جنگیدن و حضور در مناطق عملیاتی را پیدا می کنند؟

بررسی پرنده های حاضر در ارتش های مختلف جهان، نشان می دهد بسیاری از کشورها این جنگجویان قدیمی را بازنشسته نکرده و همچنان با کمک آنها به نبرد می پردازند که در این مطلب، نگاهی به تعدادی از این هواپیماها خواهیم داشت.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:6 ] [ رضا ]
 
 
در هفتمین روز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور، غرفه پایگاه اطلاع رسانی و نشریات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش میزبان حضور امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته سیاوش مشیری، از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش جهموری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بود.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ دوم مشیری که از فرماندهان پرافتخار جنگ تحمیلی و از خلبانان شرکت کننده در عملیات های مهم نهاجا  بوده است در گفتگو با خبرنگار ارتش با بیان گوشه هایی از حماسه آفرینی های نیروی هوایی در طول دوران دفاع مقدس گفت: نهاجا در تمام عملیات های دفاع مقدس به عنوان پشتیبانی کننده نیروهای عمل کننده، محور مهم عملیات های شناسایی و در بسیاری از مواقع هم به عنوان یک نیروی آفندی حضوری تعیین کننده در 8سال دفاع مقدس داشت
وی افزود: نیروی هوایی ارتش، امروز نیز با حضور نیروهای جوان، با استعداد و ولایتمدار خود به عنوان برترین قدرت هوایی منطقه در آمادگی کامل بوده و مسئولیت های خطیر خود را با اقتدار انجام می دهد.
وی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش به عنوان نیروی واکنش سریع دفاعی کشور از همان نخستین ساعات تجاوز ناجوانمردانه رژیم بعثی صدام علیه خاک مقدس کشورمان به حالت آماده باش کامل درآمد. سه ساعت پس از آغاز تجاوز عراق در دو گروه پروازی از  پایگاه های هوایی بوشهر و همدان، پایگاه های هوایی شعیبه در استان بصره (جنوب) و کوت در استان میسان(شمال بغداد) را آماج بمب‌های هواپیماهای جنگنده خود قرار داد و خلبانان ایرانی بیش از 40هزار پوند مهمات جنگی را بر فراز این دو پایگاه هوایی فرو ریختند.
امیر سرتیپ دوم مشیری در پاسخ به این سئوال که میزان آمادگی نیروی هوایی را در برخورد و پاسخ کوبنده به هر دشمن متجاوزی چگونه ارزیابی می کنید، گفت: شما مطئمن باشید نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با فرماندهی مقام عظمای ولایت، خلبانان شجاع و تیز پرواز، کارکنان متعهد و متخصص و تجهیزات به روز و کارآمد در اوج آمادگی کامل رزمی و دفاعی قرار دارد و آماده دفاع از آسمان سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه گفت: ما در دوران جنگ تحمیلی با ایمان و ایثار به پیروزی رسیدیم و امروز  هم با همین رویکرد قدرت اول منطقه هستیم.
گفتنی است، غرفه نشریات و پایگاه اطلاع رسانی ارتش در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در محل سالن اصلی مصلای تهران، راهروی ۱۸، ورودی اول، غرفه شماره ۲۰۷ پذیرای عموم علاقه مندان می باشد.
 

برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:4 ] [ رضا ]

دعاهای قنوت در قرآن,اذکار قنوت

دعاهای زیبای قرآن برای قنوت نماز

 

آنچه می‌آید مجموعه‌ای از دعاهای زیبای قرآن است که از زبان پیامبران،‌ صالحان و مومنان و... از خداوند متعال خواسته شده است.

این ادعیه نجات‌بخش متضمن سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت انسان است که می‌تواند در هر موقعیتی خاصه در محراب عبادت، آذین لب‌ها و زینت‌بخش قنوت‌ نمازمان باشد.

دعاى براى پدر و مادر

رَبِّ اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ نوح آیه 26
پروردگارا! مرا، و پدر و مادرم را بیامرز

وَاغْفِرْ لِأَبِی إِنَّهُ کَانَ مِنَ الضَّالِّینَ شعرا آیه 86
و پدرم ( عمویم) را بیامرز، که او از گمراهان بود

رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ ابراهیم آیه 41
پروردگارا! من و پدر و مادرم و همه مؤمنان را، در آن روز که حساب برپا مى‏شود، بیامرز

رَّبِّ ارْحَمْهُمَا کَمَا رَبَّیَانِی صَغِیرًا اسراء آیه 24
پروردگارا! همان‏گونه که آنها مرا در کوچکى تربیت کردند، مشمول رحمتشان قرار ده


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:2 ] [ رضا ]

 

رئیس سابق اداره عملیات معاونت اطلاعات عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتش توانست در روزهای نخست آغاز جنگ تحمیلی علی رغم کاستی‌هایی که داشت با دشمن مقابله کند و برای اداره جنگ نیز طرح و برنامه عملیاتی داشت.
امیرسرتیپ شاهین‌راد از فرماندهان لشکر 21 حمزه  با حضور در غرفه ارتش در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: در جریان جنگ همه افراد حضور یافتند. ارتش و دیگر نیروهای مسلح نیز به انجام وظیفه پرداختند و مردم بودند که با پشتیبانی از ما به ارتشیان دلگرمی دادند و به واسطه همین موضوع توانستیم با دشمن مقابله کنیم. ما خودمان این راه را انتخاب کرده بودیم و وظیفه داشتیم که در برابر دشمن با آن تجهیزات و یکان‌هایی که در اختیار داشت به رزم بپردازیم.
امیرسرتیپ شاهین‌راد خاطرنشان کرد: ‌ما باید به عنوان افرادی که در جنگ حضور داشته‌اند و رسانه‌ها به عنوان گروهی که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهند به این موضوع توجه داشته باشیم که کارکردهای دفاع مقدس را به طور جامع مورد واکاوی و بررسی قرار بدهیم و در رابطه با موضوعات تحلیلی به فرماندهان که وسعت دیدشان بیشتر بوده است رجوع کنیم چرا که آیندگان در رابطه با مواردی که بیان می‌شود قضاوت خواهند کرد. اکنون مواردی که در رابطه با دفاع‌مقدس منتشر می‌شود بیشتر در حوزه تاریخ شفاهی قرار دارد. مردم در آینده میان روایت و حقیقت یکی را انتخاب خواهند کرد.
وی یادآور شد: تصمیماتی که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گرفته شد را باید همه جانبه واکاوی کنیم. هنگامی که به بررسی حوادث دوران انقلاب می‌پردازیم متوجه می‌شویم که اگر حمایت و همراهی ارتش نبود انقلاب دیرتر به نتیجه می‌رسید. پس از پیروزی انقلاب نیز همین ارتش هنگامی که صدام با 12 لشکر حمله کرد در مقابلش ایستاد و نیروی هوایی ارتش توانست تنها پس از چند ساعت در خاک عراق عملیات انجام بدهد و نیروی دریایی نیز در هفتم آذرماه 1359 نیروی دریایی ارتش دشمن را منحل کرد. بی‌شک این عملیات‌ها نشان می‌دهد که ارتش آمادگی کامل را برای دفاع از کشور داشت و از طرح و برنامه‌ریزی برخوردار بود اما ما در شرایط تحریم به سر می‌بردیم و از آن سو تمامی جهان از عراق حمایت می‌کرد. این موضوع باعث شده بود که توازن میان ارتش‌ها تغییر کند. ما توانستیم ارتشی را که قرار بود هفت روزه ایران را به تصرف درآورد در روزهای نخست مهار کنیم. نیروهای ارتشی در مرزها و خرمشهر توانستند 34 روز دشمن را معطل کنند.
سرتیپ شاهین‌راد گفت: ارتش عراق تا پایان جنگ به تجهیز و تکمیل نیروهایش پرداخت به گونه‌ای که در سال ششم جنگ، ارتش عراق 36 لشکر و در سال پایانی نیز از 52 لشکر برخوردار بود.
 


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 22:0 ] [ رضا ]

 

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,طراحی ربات‌های هدفمند

دانشمندان ایتالیایی در بخشی از پروژه جدید خود قصد دارند نسل جدیدی از ربات‌های مستقل را طراحی کنند که قادرند اهداف و تجربیات خود را تعیین کرده و از فرآیند یادگیری انسان تقلید کنند.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این ربات‌ها که GOAL - مخفف یادگیری خودکار  مبتنی بر هدف بی انتها - نام دارند، مانند کودکان از ابتدا شروع به یادگیری و ایجاد مهارت می‌کنند و در نهایت می‌توانند اهدافشان را خود تعیین کنند.

بیش از 3.7 میلیون دلار توسط اتحادیه اروپا برای ساخت رباتهای این پروژه در نظر گرفته شده که قرار است از این ماه آغاز شود. انتظار می‌رود پروژه مذکور تا سال 2020 تکمیل شود.

این برنامه تحت رهبری آزمایشگاه علوم اعصاب محاسباتی (LOCEN) موسسه علوم و فناوری‌های شناختی در ایتالیا انجام می‌شود.

ربات‌های دارای تفکر مستقل بر اساس اهداف خود تصمیم‌گیری می‌کنند و تحت تاثیر تیم تحقیقاتی نخواهند بود، بلکه بر تجربیات و هوششان تکیه دارند. تصور می‌شود این روش توسعه به ربات‌ها اجازه خواهد داد تا کارهایی مانند تمیز کردن یک اتاق را بطور مستقل انجام دهند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 21:59 ] [ رضا ]

کلید میانبر , کلیدهای میانبر ویندوز 10

                                                      کلیدهای میانبر ویندوز 10

 

تا به حال به این فکر کرده اید که کامپیوتر خود را بدون موس خاموش، به حالت خواب و یا ری استارت کنید؟!

در اینجا می خواهیم میانبرهایی را برای ویندوز ۱۰ معرفی کنیم که آن را خاموش می کند یا به حالت خواب برده یا ری استارت می کند، آن هم با سرعت هرچه تمام تر. این میانبرها را در فایلی ذخیره کنید و در صفحه دسکتاپ قرار داده تا پس از مدتی آن ها را حفظ شوید.

 

کلید میانبر , کلیدهای میانبر ویندوز 10

 

منوی های سریع شات دون ویندوز

 کلید ترکیبی Windows key + X، به همراه U، و پس از آن دوباره با فشار کلید U کامپیوتر خاموش می شود.

• کلید ترکیبی Windows key + X، به همراه U، و بعد از آن با فشار کلید R، کامپیوتر ری استارت می شود.

• کلید ترکیبی Windows key + X، به همراه U و بعد از آن با فشار کلید H کامپیوتر به حالت خواب زمستانی می رود.

• کلید ترکیبی Windows key + X، به همراه U و سپس با فشار کلید S به خواب (Sleep) می رود.

 

کلید میانبر , کلیدهای میانبر ویندوز 10

آشنایی با میانبرهای ویندوز ۱۰ برای خاموش کردن بدون موس

 

خب، شاید هم جزء آن دست از کاربرانی باشید که اصلا اعصاب این همه کلید میانبر را ندارید. شما هم مثل ما می توانید کلید ترکیبی کلاسیک و بسیار معروف ALT+F4 را فشار داده و کار را تمام کنید.

البته کلید ترکیبی CTRL+ALT+DEL نیز بسیار مورد علاقه ی ماست.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 21:58 ] [ رضا ]

 در هفت مورد، به جاى وضو و غسل بايد تيمم كرد:

1 - پيدا نكردن آب

2 - مشقت بيش از حد

3 - ترس از ضرر

4 - نياز به آب براى حفظ جان

5 - نياز به آب براى تطهير

6 - نداشتن آب مباح

7 - نداشتن وقت براى وضو يا غسل

 

,شرایط تیمم,طریقه تیمم کردن,آموزش تیمم تصویری,تیمم بدل از غسل

 

,شرایط تیمم,طریقه تیمم کردن,آموزش تیمم تصویری,تیمم بدل از غسل


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 21:56 ] [ رضا ]


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 21:54 ] [ رضا ]

افسران - توصیف یک نویسنده مسیحی درباره امام حسین علیه‌السلام


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 21:53 ] [ رضا ]

افسران - امام خامنه ای:


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 22 آبان 1395 ] [ 21:52 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 624
بازدید ماه : 4318
بازدید کل : 81492
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->